به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری وام افزود که در این تماس، اوضاع منطقه و آخرین تحولات در پی دستیابی به توافق درباره یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران و امضای آن از سوی ۲ کشور، مورد بررسی قرار گرفت.
عبدالله بن زاید آل نهیان در جریان این تماس بر اهمیت پایبندی کامل به مفاد توافق، بهگونهای که توقف فوری و فراگیر حملات در منطقه، احترام به حاکمیت کشورها و اصول حسن همجواری، پایبندی سختگیرانه به حقوق بینالملل و حفاظت از گذرگاههای دریایی و آزادی کشتیرانی بینالمللی، از جمله تضمین روانبودن تردد در تنگه هرمز، تامین شود، تاکید کرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری به نتایج مثبتی منجر شود که به تحقق امنیت و ثبات پایدار در منطقه بینجامد.
وی ادامه داد که دیپلماسی جدی و گفتوگوی مسئولانه، بهترین راه برای رسیدگی به همه بحرانهای منطقهای و بینالمللی است؛ بهگونهای که خواستههای ملتها برای رفاه و توسعه را محقق کند.
منبع: ایسنا